Pengar ut från kontot

Under en ganska lång tid har jag haft tankar på att köpa en ny gitarr. Jag kan inte spela mycket, men jag vill väldigt gärna lära mig och lite ackord kan jag i alla fall plocka ut. I fredags åkte jag till Malmö för att göra slag i saken. Daniel följde med för att ge sitt expertutlåtande och Elina följde med som sällskap=) Jag provade lite olika varianter och till slut hittade jag en som passade mig.

När jag kom hem var jag riktigt sugen på att spela så jag började stämma den. Jag insåg dock att jag inte ska ge mig på sådant som jag inte behärskar. Det tog inte mer än några minuter förrän det small, den ena strängen hade gått sönder. Så där satt jag, med en sprillans ny gitarr som jag inte kunde spela på. Att jag var sjukt irriterad på mig själv är nog inte svårt att förstå! Nu blir det till att åka och köpa nya strängar och denna gång ska jag be Daniel hjälpa mig med stämningen. Det finns vissa saker som jag ska låta bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback