- Ta djupa andetag så kommer du snart att bli väldigt trött och försvinna in i en annan värld, sov gott!

Under en veckas tid har inte nyckeln gått att trycka i låset. Det har suttit något i vägen och efter att ha plockat bort detta är allt åter i funktion.

Operationen är över och jag känner mig oförskämt bra. Jag är lite dåsig, men ska jag vara helt ärlig så hade jag väntat mig ett annat tillstånd. Eftersom jag har varit nedsövd tidigare så förväntade jag mig att må ungefär som då, men det har jag skönt nog sluppit (i alla fall än så länge). Jag sövdes ner strax efter klockan 11.30 (tror jag) och en timme senare öppnade jag ögonen. Min första fråga var:

- Var det menisken som var trasig eller drömde jag bara att någon sa det? 

Innan jag hann få svaret så somnade jag dock igen. Denna gång var det dessutom inte en frusen Emelie som låg på britsen utan jag hade det varmt och behagligt. Jag skulle nog vilja kalla det hela för en skönhetssömn=)

Vad var det då som hade hänt? Det var menisken som var trasig och det var därför som mitt knä hade låst sig. 1/3 av den har tagits bort och numera kan jag gå normalt igen. Det känns faktiskt lite konstigt. I morse åkte jag till sjukhuset med kryckor och kunde i stort sett inte stödja på benet samtidigt som det inte gick att sträcka ut helt. Efter operationen hade jag full rörlighet i det och kunde gå utan bekymmer. Det brukar vara tvärtom... Kryckorna har stoppats in långt i garderoben - för gott?!

Nu väntar rehabträning och om allt går som planerat ska jag vara helt återställd efter 2-4 veckor. Gränser ska tänjas med försiktighet och dessa veckor kommer säkerligen att springa iväg. På måndag gör jag comeback på jobb och det ska faktiskt bli skönt att åter igen få tillbaka sin vardag. Min räddare under dessa sjukdagar? - One tree Hill. En underbar serie som jag jag fick låna av Emma. De första säsongerna såg jag under min förra period som sjukskriven och nu har jag alltså fyllt de senaste dagarna med säsong 6. Det är tur att OTH finns=)

Vita stora bomullstrosor, en halvgenomskinlig lång tröja och en grön mössa. Lägg till en osminkad Emelie med ett hår som ett fågelbo - vackrare har man känt sig;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback