FBC Engelholm - Olofström 6-4



Serietvåan kom på besök till Ängelholm och vilket mottagande de fick! Emellanåt spelade vi ut dem totalt och jag måste säga att segersiffrorna var i underkant. Laddningen kändes bra redan på samlingen där det var glada miner på både spelare och ledare. Uppvärmningen fortsatte på samma fina spår och när domarna blåste igång matchen var det bara till att köra. Första perioden var en avvaktande och ganska trist historia. Tempot var trögt och det var en typisk "mitt-i-veckan-period". Det var en dålig låga på brasan, men ju längre matchen led desto bättre brann det - explodera! Andra och tredje perioden var dock en annan berättelse. Vi gick helt enkelt från en romantisk komedi till action och drama... Vi spelade tight och tufft och slet verkligen för varandra. Det är det här man kallar en laginsats!

För min del så var det comebackens match. Det var ju ett tag sedan jag spelade sist och visst märkte jag att jag hade tappat viss tajmning och känsla med klubba/boll. Någon rädsla finns dock inte och att gå in i en närkamp bekommer mig inte. Ge mig ett par träningar till sen är jag nog i närheten av min tidigare kapacitet.

Matchens stjärna: Fyramålsskytten(!) Linnea Jönsson. Hon spelade enkelt och skapade chanser till både sig själv och sina kedjekollegor. Ikväll visade hon varför hon är reserv i U19-landslaget - vi är tacksamma om du behåller denna grymma målform Linnis=)

Kommentarer
Postat av: Elina

Grattis tjejer, så grymma =)

2011-02-10 @ 08:10:13
Postat av: Ullis

Härligt tjejer!

2011-02-10 @ 09:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback