Träningsmatch x 3

De senaste fyra dagarna har vi hunnit med att spela tre stycken matcher:

Warberg - FBC 6-0
FBC - Mariestad/Lockerud 6-1
Malmhaug - FBC 0-6

Warberg var som väntat väldigt duktiga och deras mål om att ta sig upp till elitserien känns inte orimligt. Mariestad har jag mött vid ett flertal tillfällen och då har det varit ett mycket spelskickligt lag (med stjärnspelaren Johanna Ekeroth i spetsen). Vid detta möte så imponerade de dock inte ett dugg på mig och jag tror faktiskt att det säger mer om dem än vad det säger om oss. Dagens match mot Malmhaug kändes ganska platt och tråkig. Våra två senaste matcher verkade ha satt sig i benen och själv kändes det som att allt jag gjorde gick i slowmotion (världsmästare i felpassningar!) Trots lite slitna kroppar så visade vi att vi var klassen bättre och efter dessa matcher så vet vi att försvarsspelet sitter som det ska! Bra jobbat tjejer!


Bild lånad från
www.warbergic.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback