Säsong 2010/2011

Ännu en innebandysäsong är över och det är ett ganska tungt år jag lägger bakom mig. En degradering till division 2 var inte vad jag hade förväntat mig och första halvan av serien var vi nere i en riktigt djup dal, i alla fall poängmässigt. Motivationen har pendlat och under vissa perioder var jag inställd på att detta skulle bli min sista säsong. Man lägger ner många timmar och i kombination med att jobba är det inte lätt att få sin vardag att gå ihop. Stress har blivit något av ett signum och att ha lediga kvällar är något som jag har saknat. Mitt i motgången vände dock allt och vi började så smått plocka poäng, både från toppen- och bottenlagen. Med vind i ryggen går allt lättare och när man även ser att slutet börjar närma sig så får man lite extra energi.

I måndags var det vår sista träning och jag måste säga att jag tyckte det var riktigt roligt. Jag gjorde ett gästspel som forward och det var faktiskt väldigt givande. Jag är väl egentligen en typisk back eftersom mina offensiva kvalitéer inte är särskilt bländande, men det var i alla fall kul med något nytt=)

Säsong 2010/2011 var inte min sista utan för drygt en vecka sedan skrev jag på ett nytt ettårskontrakt. Det var kanske förvånande för vissa, med säkert en självklarhet för andra. Jag känner mig inte riktigt redo för att enbart köra egenträning och trots att jag ibland kan kräka av tristess på våra långa "maratonpass" så ger matcherna fortfarande en adrenalinkick som jag inte vill vara utan. Tävlingsnerven är inte redo att vila riktigt än...


Bild lånad från upsphoto.se  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback