Kvidinge - ÄFF 0-3

Tre poäng i dagens match skulle innebära att kvalplatsen upp till division 3 var säkrad. Vi skapade chans efter chans, men i halvlek hade vi ändå bara en 1-0 ledning. Någon fara för segern var det dock aldrig. Kvidinge skapade inte särskilt många chanser och det friläge som de fick fixade vår målvakt Lotte (numera med smeknamnet Nollan;) utan problem.

Det positiva, och samtidigt något som underlättar för oss anfallare, var att våra mittfältare kom med högt upp i plan och alternativet snett bakåt fanns alltid. Överlag hade vi dock lite slarviga avslut och att vi bara gjorde tre mål berodde mer på att vi var ofokuserade i avslutsläget än att Kvidinge försvarade sig bra. Huvudsaken var dock att vi vann och som tidigare nämnt så innebär det att det som sämst blir kval till division 3 nu i höst. I dagsläget är vi tre poäng efter serieledarna Svalöv och med två omgångar kvar hoppas vi på att de går på en mina. Att kvala är alltid ovisst...

Matchens plus går till vår back Ellinor som spelade tufft och säkert.

Farfar bad mig göra mål. Jag gjorde två stycken, de var för dig. Imorgon är det du som ska ta dig igenom det som du har lovat.

Kommentarer
Postat av: Elina

Härlig seger idag! Du gjorde din grej idag o img fixar farfar sin, jag håller tummarna! Love<3 Ps: Grattis till två snygga mål!

2010-09-19 @ 21:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback