FBC Engelholm - Södra Dal 1-2 SD

Denna match kammar hem priset som världens tråkigaste! Tiden kröp fram, de riktiga fighterna uteblev och tempot var allmänt segt. Vi gick dessutom på tre fulla femmor, vilket jag aldrig har gillat. Jag kommer sällan in i matchen och för att jag ska kunna prestera behöver jag ha ett ständigt flås, vilket var omöjligt i gårdagens match, sömnpiller!

Defensivt funkade allt jätte bra och det känns verkligen som att vi har satt vårt positionsspel. Offensivt var det däremot sämre. Som back finns det inget tråkigare än när man inte får vara delaktig framåt i banan. Att bara springa hem när motståndarna kontrar, gröta i hörnorna och sedan stå vid mittlinjen och vänta tills nästa defensiva jobb ska påbörjas är inte särskilt inspirerande. Igår var det inte många bollar som slogs från forwards till backar, vi måste lita på varandra... Att släppa bollen i första läget, ta ny position för att sedan få den igen. Samarbete över gränser

Matchens stjärna, helt utan konkurrens, var Amanda Pommer. Hon var först på alla bollar, var nästintill felfri i sina passningar och tog många offensiva initiativ. Du gjorde en grym match Pommac!=)

Söndag 5 september kl.12.30: FBC Engelholm - Hjärnarp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback