Fadderverksamhet

Under denna säsong ska vi seniorspelare besöka några träningar för ungdomslagen. Idag var det tid för min första insats hos F12 och jag kan inte säga annat än att jag fick ett varmt välkomnande. Jag hann knappt komma in i hallen förrän tre spelare kom fram till mig. I munnen på varandra kom det ena påståendet efter det andra:

- Du har nummer 3 på tröjan!
- Du heter Ohlsson i efternamn!
- Du har en kusin som heter Axel!
- Du spelar back!

Jag trodde faktiskt inte att de hade så bra koll på oss i damlaget, men tydligen så vet de mer än vad man tror. En av spelarna kände jag dessutom igen som "minstingen" som för många år sedan höll mig i handen under en av våra introlöpningar. Denna tjej kom också ihåg det, vilket känns väldigt roligt - Minnen skapar gemenskap


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback