En ledig lördag

Dagen började med en lång löptur som jag avslutade med ett gympass. När jag kom hem hade jag årspremiär ute på min balkong. Jag bar ut brassestolen, la i en massa filtar och sen satte jag mig där med en tidning och lite skön musik. Det var hur varmt som helst och efter några minuter åkte ett par lager tröjor av. Jag hoppas verkligen att våren är här för att stanna!  

Kvällen var bokad för Elina och vi bestämde att hon skulle komma till mig redan klockan 17.30 så att vi med god marginal skulle hinna äta innan melodifestivalen började.

Huvudrätt: Plankstek med hemmalagad bearnaisesås
Efterrätt: Glass o fleur

Det skulle visa sig att vi inte var ute i så god tid som vi trodde. Det blev ett litet missöde med såsen, men vi gjorde den i alla fall. Att vi sen inte åt något var en annan femma...;) Klockan 19.54 landade vi i soffan, redo för vår efterrätt. Vi hade gjort den på känsla och jag kan inte säga annat än att det var utsökt gott! Vi passade dessutom på att planera inför vår kommande resa och idag har jag packat ner allt som ska med (bortsett från neccessären). Jag är redo, snart sticker vi=)

Lördagens djupa fundering: Om man börjar uppskatta mintgodis, är det ett tecken på att man inte är så ung längre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback