Mot sydligare breddgrader

Jag har fått godkännande från jobb om att vara ledig, jag har beställt böcker som jag ska läsa, jag har planerat vilka kläder jag ska ha med mig och vi har bestämt vilken svensk mat som ska följa med. Ja, i stort sett allt var förberett och det återstod bara en sak, själva resan...

I julas bestämde jag och Elina oss för att vi skulle ta en sista-minuten-resa nu i mars. Den senaste veckan har vi varit stammisar på alla internetsidor för att hitta något som ska passa oss. Vi insåg ganska snabbt att vår tidigare limit kommer att ryka all världens väg. Det är fler än vi som vill bort från Sveriges regn och rusk... Igår hade vi dock planerat att boka resan för det är ju trots allt bara lite mer än en vecka kvar. Vi började med att besöka stans resebyråer. De hade i stort sett ingenting att komma med och vi insåg ganska snabbt att vi kommer hitta en billigare resa själva. Vi styrde stegen hem till Elina och efter en gudomligt god middag (som gjorde oss både mätta och slöa) satte vi oss med vars en dator i knäet. Nu var vi på gång=) Efter några timmar hade vi bestämt oss för ett hotell i Egypten. Mamma och pappa har varit ganska engagerade i vår resa och därför ringde jag för att berätta. Det skulle jag dock inte ha gjort... Jag hann inte mer än att nämna landet Egypten förrän de drog igång:

- Ahh sluta, du menar inte att ni ska åka till det arablandet! Du vet hur det var sist vi var där. Vi blev jätte dåliga i magen och där är så skitigt. Hur ska du som är så äckelmagad klara av detta? Det är dessutom kallt på nätterna där. Hur har ni tänkt göra med maten, ni har ju känsliga magar båda två. Ni måste ju dricka dukeral också och det blir i senaste laget. Det är bättre att ni åker till Canarieöarna för då kan vi känna oss lugnare, ni är tryggare där. 

Ja, så här höll det på i cirka tio minuter och öven om vi hade bestämt oss för att inte låta oss påverkas så var destinationen helt plötsligt inte lika självklar längre. Vi bestämde oss i alla fall för att sova på saken och nu har vi äntligen tagit ett beslut. Vi ska "trotsa" och ändå åka till Egypten;) Det är mer solsäkert än övriga ställen som vi har haft på tal och det är ju faktiskt därför som vi åker, för att få sola och bada.

Torsdagen den 11 mars sticker vi, låt vädergudarna (och maggudarna...) vara med oss!


Kreta -08
Om en vecka har vi det förhoppningsvis så här underbart...

Kommentarer
Postat av: Elina

Ofantligt stor längtan <3

2010-03-03 @ 21:43:47
Postat av: Scott

Ta med handspriten förihelvete! ;)



Och frågar du mig så är Egypten UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-03-03 @ 22:39:38
Postat av: Maria

Inte alls avundsjuk.....=)!Ha det så roligt tjejer..!

2010-03-04 @ 09:34:51
Postat av: Linnéa

hur var det nu med att fråga mig & kvist? hmm, hoppas ni har sparat en plats i resväskan, det räcker långt!

haha, ni får ha det super! :)

2010-03-04 @ 11:14:35
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Linnéa: Hade ni bjudit oss på ert pyamasparty så hade vi givetvis bjudit med er på resan...;)

Postat av: Antonia

Jag håller med Scott, ta med hansprit så kommer allt lösa sig! Egypten erbjuder världens finaste hav och livet under ytan är fantastiskt! Var i Egypten ska ni? Undrar du något så vet du var jag finns :) Kram

2010-03-05 @ 08:11:10
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Tojan: Vi ska till Hurghada och bo på Vings hotell, Shedwan Golden Beach. Har du varit där? Handspriten är framsatt (ja, jag packar fortfarande lika tidigt som förr;).



Jag kan tänka mig att livet under vattnet är fantastisk och jag ska försöka berarbeta min skräck för okänt vatten/fiskar så att jag också får uppleva det=)



Kram

2010-03-05 @ 08:24:57
URL: http://guldemlan.blogg.se/
Postat av: Elina

Till Tojan: Jag ska göra allt för att få med Emlan ut på ordentliga snorklingsäventyr, de e ju så fantastiskt i Egypten :)

2010-03-05 @ 17:05:32
Postat av: Frida

Nyss hemkommen från Egypten. Vi hade underbart väder! Riktigt härligt att bara ligga och glassa hela dagarna. Dock tyckte vi inte maten var någon hjödare. Men det är nog skillnad från hotell till hotell. Passa på och njut ordentligt!! Kram

2010-03-05 @ 18:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback