Träningsmatch: ÄFF - Billesholm 2-2

I lördags gjorde jag min första fotbollsmatch på 1.5 år och jag kan ju säga att det var jobbigare än vad jag hade väntat mig. Med en innebandysäsong i ryggen så är kroppen inställd på korta explosiva löpningar. I fotbollen blir det däremot en helt annan sträcka att springa och jag får väl medge att jag gick ut lite väl hårt. Under matchens första tio minuter hade vi i stort sett allt spel och som anfallare hade jag mycket att jobba på. Jag sprang i stort sett på allt och när jag var som tröttast började jag bli lite orolig för min kondition. Jag var genomförkyld så det påverkade givetvis också min kapacitet, men jag insåg också att jag fick ha lite mer tanke bakom mina löpningar. Vi hade en väldigt kort uppvärmning och det är heller inget som jag är van vid så det tog ett tag innan jag kom in i andra andningen. När det väl flöt på så var det inga större problem att spela, men jag ska villigt erkänna att jag var riktigt trött efteråt. 90 minuters spel tar på krafterna och det var en utslagen Emelie som under eftermiddagen parkerade i soffan;)

Min insats på matchen var inte så mycket att hänga i granen och att jag kunde missa så öppna lägen som jag gjorde var ett under. Mitt tidigare målsinne verkade ha tagit semester och de kommande veckorna hoppas jag att jag hittar känslan igen. Mina passningar hade inte heller särskilt bra kvalité, vilket mina stackars lagkamrater fick lida för... Aja, efter två träningspass kan man väl kanske inte begära mer och efter detta kan ju allt bara bli bättre. Om det var kul? Ja, definitivt! Jag ser verkligen fram emot denna fotbollssäsong=)


Kommentarer
Postat av: Frida

För att inte ha spelat fotboll på 1½ år, så gjorde du en bra insatts. Efter några träningspass till och någon match. Så kommer du vara GRYM! precis som du alltid brukar vara!!!

2010-03-23 @ 16:41:37
Postat av: Emelie Ohlsson

Du är för kär Frida, och du var ändå en av dem som fick lida mest för mina snea passningar;) Nya tag imorgon och på torsdag=)

Postat av: Elina

Mot 3 nya p på torsdag :)

2010-03-24 @ 08:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback