DM-final: Södra Dal - FBC Engelholm 3-5


SKÅNSKA MÄSTARE 2009/10: GULDLAGET FBC ENGELHOLM

En bättre avslutning på säsongen kunde vi helt enkelt inte få. När vi som mest behövde det så plockade vi fram våra vinnarskallar och slet som djur. Jag hade dock väntat mig att Södra Dal skulle vara lite vassare. I våra möten i serien så tycker jag att de har varit numret större än oss, men denna gång var de inte riktigt på samma nivå som tidigare. Många av deras uppspel byggde på att lägga in långbollar mot mål och särskilt mycket farliga lägen tyckte jag inte heller att de skapade. Å andra sidan hade vi ett tight försvar genom hela matchen och täckte mycket skott. Nyckeln till segern? Att vi offrade oss för varandra...   

Om första perioden var avvaktande så tände det till ordentligt i andra. Det knuffades och gruffades medan frustrationen sprutade ur mångas öron. Det är väl i och för sig som det brukar vara när vi möts då det är mycket prestige på spel. Efter att vi hade tappat en 2-0 ledning lyckades vi resa oss igen och segermålet la vi in i tom kasse. Södra Dal kommer dock få många chanser till revansch, inte minst i nästa års seriespel... 

GULD GULD GULD



Prischecken tog jag mer än gärna hand om;)



Den åtråvärda pokalen är åter igen i våra händer





Målglädje



Segerdans





Efter matchen passade vi givetvis på att tacka vår trogna publik.



Tina och Anna, två glada vinnare

Foto: Jens Svare-Olsen


Kommentarer
Postat av: Pillan

STORT GRATTIS Grymt jobbat tjejer! Kram från Pillan

2010-03-12 @ 11:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback