IBF Göteborg - FBC Engelholm 6-3

Att förlora är verkligen ingen höjdare. På senare år har jag dessutom svårare att släppa matcherna än vad jag hade tidigare. Jag är definitivt ingen dålig förlorare, men jag är en väldigt besviken sådan... 

Denna match gick vi ifrån vårt trygga spel och kom helt i otakt. Vi fokuserade på taktiken och hittade inte riktigt rätt i våra positioner. Det spreds en osäkerhet hos alla och det var inte förrän vi gick tillbaka till vårt vanliga spel som det gick bättre. I tredje perioden började vi upphämtningen, men avståndet var för stort. Jag tror att alla var väldigt missnöjda efter matchen eftersom vi vet att vi kan så mycket mer än så här. Även om vi försökte och hela tiden kämpade så räckte det inte.

Vi har nu några viktiga veckor framför oss med matcher som kommer att vara på liv och död. Att bli topp 7 måste vi bara klara av och helt ärligt så tycker jag att vi är bättre än vad tabellen visar. Det är vinsterna som räknas och vi får helt enkelt plocka fram det där lilla extra för att vi inte ska ligga ännu risigare till!

Dagens goda gärning: När vi var på väg till Göteborg så kom Tina plötsligt på att hon hade glömt sin sporttopp hemma. Hon var smått hysterisk och visste inte hur hon skulle lösa sitt problem. Efter ett tag slog det mig att jag hade tagit med mig en extra som jag hade tänkt ha efter matchen och snäll som jag är så lånade jag ut den till henne=) Nackdelen var dock att jag nu inte hade något att ta på mig efter att jag hade duschat... Å andra sidan kändes det viktigare att den kom till användning på matchen än på bussen;)


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag står i stor skuld till dig! :) haha, tack än en gång

2010-01-11 @ 14:47:06
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Tina: Det var så lite så, nästa gång är det kanske min tur att glömma något...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback