FBC Göteborg - FBC Engelholm 6-8

Serietvåan på bortaplan, att det skulle bli en tuff match var nog alla medvetna om. Det var egentligen inte så mycket som talade för en skåneseger då vi hitintills bara har vunnit på bortaplan mot de två jumbolagen Malmö och Husqvarna. Göteborgarna trodde nog inte heller att de skulle få något vidare motstånd, men tji fick dem. Tidigare har jag tyckt att de har varit det bästa laget som vi har mött i serien, men nu tar jag dock tillbaka det. Antingen har de blivit sämre eller har vi blivit bättre... Det nonchalanta hånflinet har jag dessutom inte mycket för och underskattar man oss får man skylla sig själv!

Avgörandet kom i tredje perioden när det lossnade rejält för vår andraline. Möller, Ida, Tina, Anna och Johanna kom igång ordentligt och levererade som aldrig förr=) Att vi fick tvåla dit Göteborg tror jag att alla njöt av och det gav oss en lätt bussresa hem. Den kommande veckan innehåller en match mot P15 samt en DM-semifinal mot KFUM Malmö. En vinnarkultur har skapats, låt oss få behålla den!

Värt att nämna: Jag vill ge en stor eloge till våra trogna supprtrar. Föräldrarnas engagemang och stöd hjälper nog mer än vad många tror. Denna match till ära fanns även vår gamla lagkamrat Elle med på läktaren. Heja Engelholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback