Äntligen är den min

Under en ganska lång tid har jag haft planer på att införskaffa mig en systemkamera. I sista sekund har alltid den ekonomiska sidan hos mig ploppat fram och jag har insett att jag faktiskt kan få en semesterresa för samma belopp... 

I samband med att jag skulle ha lönesamtal så lovade jag mig själv att om jag fick igenom mina krav så skulle jag unna mig en kamera. Tyvärr har jag inte fått besked ännu, men eftersom rean är i full gång nu så kände jag att jag inte vågade vänta längre. Igår slog jag till och även om jag inte köpte den för någon löneökning (jag är lite tramsig ibland, men när jag ska investera i lite större saker känns det bättre att göra det för pengar som jag egentligen inte hade räknat med att få...;) så är jag nöjd med mitt köp. Det lär dock ta ett tag att lära sig alla funktioner och inställningar, för särskilt insatt i denna tekniska pryl är jag inte...

Kommentarer
Postat av: My

Jag vill oxå ha!! :) Tur jag fyller år snart...kanske kan be att alla släktingar lägger ihop? Kram

2010-01-20 @ 20:46:02
Postat av: Elina

Spännande... Den följer väl med söderut?;) Love<3

2010-01-21 @ 07:42:35
Postat av: Emelie Ohlsson

My: Det låter som en bra idé=) Sen kan vi hjälpas åt att lära oss funktionerna, inte lätt kan jag säga;)

Elina: Givetvis gör den det, då ska det fotas;)

Postat av: Marlan

Vad blev det för kamera? Jag är också i luskartagen för en systemkamera och behöver tips! :-)

2010-01-21 @ 10:23:18
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Marlan: Jag stod länge och valde mellan två stycken Canon-kameror, men efter lite experthjälp föll valet på den "billigare", EOS 1000D + objektiv (ca 4700 kr). Eftersom jag inte är yrkesfotograf eller hade tänkt gå några avancerade fotokurser så skulle denna räcka för mig samtidigt som den skulle vara hyfsat enkel att begripa sig på. Jag har dock inte hunnit prova den så något eget utlåtande kan jag inte ge ännu.



Lycka till med att hitta den "rätta", jag tyckte allt var en djungel när jag letade efter något som skulle passa mig...;)

2010-01-21 @ 11:39:18
URL: http://guldemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback