Warberg - FBC Engelholm 4-0

Resultatet finns det inte så mycket att säga om. Vi gjorde så gott vi kunde, men denna gång räckte det inte. Warberg har många duktiga, inte minst tekniska, spelare och emellanåt bjöd de på korv som vi åt på läktaren... Visst hade vi några farligheter och inte minst när vindsnabba Sofia (som var ett ständigt orosmoment för Warberg) snyggt skapade en vass målchans. Tyvärr resulterade hennes genombrott i en stolpträff och i anfallet efter gjorde istället Warberg 2-0. Kanske kanske hade matchbilden blivit annorlunda, men å andra sidan var det många av deras skott som ven i vår målram. Tillfälligheter som leder till resultat...    

För egen del hände något historiskt. Under mina tio år som seniorspelare har jag på bortaplan aldrig blivit utsedd till matchens lirare. Att jag valde rätt match går inte att ta miste på utan Warberg var verkligen generösa med priset. Jag fick Michael Jacksons bärbara hårddisk "This Is It" och i julhandeln har jag sett att denna ligger på runt 700 kr. Jag uppskattade verkligen det jag fick, men utmärkelsen i sig värmde ännu mer. Nu kan jag bocka av det på min lista. Tack, det betydde mycket!

Presenterna var inte slut efter detta utan på väg hem delade tränare Sanny ut vars ett julkuvert till alla i bussen. I detta fanns ett oerhört välkommet presentkort, en massage på Osteopatikliniken. TACK kära du!

Mitt tredje tack riktar jag till de FBC-supportrar som trotsade vädret för att stötta oss. Vi har vår trogna föräldraskara som alltid följer med oss, men denna gång utökades alltså hejarklacken. Ett stöd som behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback