Emlan, Elina och Sofia

Vår weekend i Stockholm var något som vi alla tre hade sett fram emot. Att åka bort från alla måsten här hemma och istället njuta av lite shopping och återhämtning var välbehövligt.


En helnöjd Sofia

Vi bodde på First Hotel och det absolut bästa var givetvis frukosten. Tidigare tillbringade jag ganska många helger på Scandic eftersom vi reste så ofta med innebandyn. Då kunde jag dock inte äta vad som helst på grund av att jag ville ha de bästa förutsättningarna inför matcherna, men nu passade jag däremot på att prova de flesta delikatesserna=)


Elina tog en chansning, vilket fungerade alldeles utmärkt=)



Elina och Sofia, i väntan på tunnelbanan om skulle ta oss ut till det stora outletområdet.

Tyvärr hade vi ingen lyckosam dag på outleten utan med noll kassar i handen fick vi istället bege oss till ett stort köpcentrum. För vissa blev det en lite dyrare runda, medan det för andra inte sved särskilt mycket i plånboken. Bitter? Ja lite... När man lägger en hel helg på shopping så hade det varit trevligt att få med sig mer än ett par byxor och en tröja till Skåne...


En trött Emelie passade givetvis på att ta sig en tupplur mellan all shopping. Att sova på bussen är inga problem för mig=)




När vi hittar på saker så fokuseras mycket på mat. När energinivån börjar tryta så märks det ganska tydligt eftersom vi alla blir väldigt tysta. Just på denna restaurang var det dock ingen risk för några halvhängiga töser. Servitrisen gjorde fel på min och Sofias beställning och för att kompensera fick vi in två huvudrätter. Pricken över i:et var när jag fick in båda mina rätter med vitlök. På grund av min vitlöksallergi så bad jag specifikt om att få min mat utan just detta, men tydligen så hade de lite problem med att förstå vår skånska?! Jag hade fyra tallrikar som var inne och vände och till slut var det svårt att hålla sig för skratt... När notan kom in hade vi fått en rejäl prisreducering och den egentligen så dyra middagen blev helt plötsligt ett klipp=)


Sofia väntar snällt på att få in kvällens beställning(ar)


Jag och Elina laddar inför efterrätten. Ja, givetvis var det tre-rätters som gällde (Elina: Förrätt, huvudrätt och efterrätt. Jag och Sifia: Huvudrätt x 2 och efterrätt.

UNDERBARA VÄNNER

Kommentarer
Postat av: Elina

Underbara vänner <3

2010-12-16 @ 20:57:24
Postat av: Sofia

Instämmer!! <3

2010-12-18 @ 15:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback