Någon som har ett knä till salu?

Jag hade slagit till direkt! Min tidigare krigsskada (=korsband) bråkar med mig och jag är så grymt trött på det. Jag vet inte om det har med kylan att göra, men de senaste veckorna har det helt och hållet gått sin egen väg. Det hänger upp sig i tid och otid med små klick som löser upp det. Just nu är det svullet/stelt och för varje steg jag tar är det som att någon sticker en kniv i det. På order av herr Wahlström har jag knaprat i mig lite starka tabletter och på dagens match mot Södra Dal finns det inget annat alternativ än att övervinna smärtan. Snälla knä, sätt inte mer käppar i hjulet för mig än vad du redan har gjort!

Igår var jag och min femma med och spelade match med D2. Vi har haft ett långt speluppehåll med D1 och detta var ett ypperligt tillfälle att väcka tävlingsnerven till liv igen. Tyvärr blev det bara en periods spel för mig eftersom mitt knä inte ville mer. Tiden på plan kändes dock bra, vilket bådar gott inför dagens drabbning mot Södra Dal. Nu ska jag ut på en långpromenad där mitt knä ska få all uppmärksamhet. Det ska bli mjukt som dun och rörligt som ett gummiband. Nu kör vi!

Lördag 18/12 kl.14.00: FBC Engelholm - Södra Dal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback