Tävling nummer 2: Golf

Som bekant kom Frida på en hedrande tredje plats när vi spelade fotbollsgolf. Hon fick därför äran att bestämma nästa aktivitet, vilket blev en golfrunda i Skummeslöv. Jag har aldrig spelat golf och det tog ett tag innan jag lyckades träffa bollen. Efter några testslag så började vi. De första hålen fick jag lite dispans på och mina slag började inte räknas förrän jag hade fått min boll minst tio meter fram. Det gick dock bättre och bättre och på sista hålet lyckades jag med mina tre (?) slag vinna. I just det ögonblciket var nog turen min närmsta vän...;)


Frida ska slå ut på hål 1


Sofia inspekterar






Det var mycket att tänka på. Böjda knän, raka armar, täta händer samtidigt som jag hela tiden skulle ha blicken på bollen. Det sistnämnda hade jag nog mest svårt för. Som både fotbolls- och innebandyspelare är jag van vid att kolla mot målet, men varje gång jag gjorde det här så blev det ett luftsving;)




Frida slog ut...


...och hamnade för ovanlighetens skull bland buskarna.






Dagens vinnare var Frida. Sofia kom tvåa och inte helt oväntat blev jag sist. Om jag ska se något positivt med det så var jag trots allt "bara" tio slag efter;)  


Efter några timmars spelande var vi hungriga och lunchade innan vi avslutade dagen på stranden.



Min sistaplats innebär att jag ska komma på nästa utmaning. Är det någon som har några tips på vad jag ska hitta på?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som jag skrivit tidigare,karaoketävling! Vi kan träna framför tvn innan :) kram

2010-08-10 @ 11:37:51
Postat av: Emelie Ohlsson

Jag antar att det är du som har kommenterat ovan Pillan?! (fanns inget namn) Om kareoke ska vara min utmaning så behöver jag definitivt träna med dig. Jag tror de andra är en hejare på att sjunga=) Vi kanske ska köra duetter, det har vi ju tränat på mycket redan;) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback