Semesterfirarna aktiverar sig


Idag var det inget strandväder och därför bestämde jag, Sofia och Frida oss för att spela fotbollsgolf i Våxtorp. Vi hade inget pris till vinnaren, men förloraren skulle få "äran" att planera nästa aktivitet.




Jag verkar helnöjd efter några (miss)lyckade sparkar.


Sofia och Frida laddar inför hålets utmaning.




Det är ofattbart hur jag lyckades med denna bedrift. Jag körde i alla fall inte den fega varianten med att skjuta över bäcken. Jag tyckte helt enkelt att det var mer sport att få över bollen via bron. Ja, givetvis var det planerat;)


Sofia hamnade långt ut i skogen, men lyckades ändå stå som slutlig segrare. Jag antar att det säger mer om min och Fridas insats än Sofias...;)


Frida hade koll på antalet slag, absolut den viktigaste uppgiften!


Sofia hängde som sagt mycket i skogen och fick lite skrapsår på köpet;)


DAGENS VINNARE


På denna bild taggar vi givetvis Frida;)


När vi hade gått klart rundan avslutade vi med tre stycken straffsparkstävlingar. Det var väl inte riktigt Sofias grej, men som vi sa: "Man kan ju inte vara bra på allt...;)"


Det var meningen att vi skulle skjuta löst och istället placera bollarna, men vi var lite för mycket tävlingsmänniskor för det och tog istället i för kung och fosterland... 


Sofia bjöd på en TV-räddning...


...och Frida ville inte vara sämre=)

På onsdag är nästa aktivitet inplanerad. Frida är värden och det ska bli spännande att se vem som står som förlorare efter den dagen!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack girls för en mycke underhållande förmiddag!!! Som jag äger er på fotbollsgolf... men den som skrattar bäst skrattar sist, så ja håller nog tyst inför onsdagens utmaning! ;)

KRAMAR

2010-08-02 @ 22:29:10
Postat av: Elina

Många goda skratt :) Det är grymt roligt att spela fotbollsgolf...

2010-08-03 @ 06:55:59
Postat av: Frida Nilsson

Tack själva! En mycket trevlig förmiddag! Sofia: Haha du vann den lättaste uppgiften med fotbolls golf. Men när vi sen skulle skjuta straffar, så har jag för mig att du inte vann en enda gång. så de så;-) (jag är bara lite dålig förlorare. Bara LITE)

2010-08-03 @ 21:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback