Träningsmatcher

FBC Engelholm - Malmö FBC 7-4

Detta var en match som vi hade ganska bra koll på. Segern kändes aldrig hotad och Malmös sista tre mål kom inte förrän i slutet på tredje perioden. 

I måndags fick vi våra nya klubbor och jag hade därför bara provat min på en träning. Jag tog en chansning och bestämde mig för att ändå använda den på matchen. Mina passningar var väl kanske inte de bästa, men det brukar alltid ta ett tag innan de sitter. Dragskotten var dock desto bättre och jag lyckades även få in två i mål. Att jag använde den nya klubban kändes alltså som rätt beslut... Nu återstår det att se om det var en engångsföretelse eller om jag kan leverera fler gånger;)


Älvstranden - FBC Engelholm 5-4

Älvstranden är en sammanslagning av tre lag och är dessutom en av våra seriekonkurrenter. De är fysiska och detta blev en liten värdemätare för att se hur vi låg till just nu. Försvarsspelet tycker jag att vi har bra koll på och alla verkar känna sig trygga i hur vi ska spela. Matchen i sig var en jämn historia och kunde egentligen ha slutat hur som helst. Anfallsspelet blir bättre för varje vecka, men vi måste lära oss att vi inte behöver spela bollen enda fram till mållinjen, varje gång... Vi har bra skyttar, skjut! =)

Matchernas plus går till fröken Glebe. Hon har tagit stora kliv framåt på den taktiskt biten och med en sådan utvecklingskurva ska det bli spännande att se henne de kommande månaderna!

Nästa vecka har vi ytterligare två träningsmatcher, hemma. På torsdag är det Södra Dal som står för motståndet och på söndag är det Hjärnarp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback