Fotbollsmatch: ÄFF - Eskilsminne 6-0

Resultatet tyder på en ganska överlägsen seger, men det var egentligen inte förrän de sista 45 minuterna som det lossnade ordentligt. Första halvlek började lite trevande och vi hade stora problem med positionsspelet. Backar låg som mittfältare, mittfältare halkade ner som backar och forwards tog större defensivt ansvar än vanligt. Eskilsminne spelade med fem mittfältare och det tog ett tag innan vi fick ordning på det.

I andra halvlek var det däremot inte mycket försvarsspel och vår pausledning med 1-0 ökades på rejält. Frida var åter igen tillbaka efter sin knäskada och det var väldigt roligt att se henne på plan igen! Carro Böcker gjorde sin första tävlingsmatch med oss och inte helt oväntat gjorde hon det med bravur. Jag har förlorat henne på innebandyplanen, men har fått henne på fotbollsplanen=) Du gjorde en härlig debut Carro!

På fredag är det seriefinal mot Svalöv(borta). Tyvärr kan jag inte vara med då vi har träningsmatch med innebandyn, men jag är övertygad om att tjejerna kommer hem med en vinst i bagaget. Jag förväntar mig en spännande höst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback