Nu vet jag hur man gör så om det blir en nästa gång kan jag lösa problemet själv=)

Igår skulle jag på kundbesök och därför lånade jag föräldrarnas bil till jobbet. På vägen hem passade jag på att stanna till på Maxi för att handla. När jag kom ut och satte mig i bilen var det plötsligt någon som knackade på min ruta:

- Du kan inte köra. Du har fått punktering...

Jag gick ur bilen för att inspektera och mycket riktigt kunde jag konstatera att mitt ena bakre hjul var platt, förbannat också! Att jag inte själv hade märkt att bilen lutade är ett under... Jag öppnade bagageluckan och släpade ut reservdäcket. Med kavaj och högklackade skor kände jag mig ganska fel på det, men jag ville i alla fall ge det ett försök. Det var flera personer som satt kvar i sina bilar och begrundade mig och jag tänkte mer än en gång att: "Varför kan ingen komma ut och hjälpa mig istället för att bara sitta och titta på?!"

Jag insåg ganska snabbt att jag inte skulle reda ut detta själv och ringde därför min personliga 112 tjänst = föräldrarna. Pappa kom på studs och när han väl var på plats så tog det inte många minuter innan vi hade löst problemet. "Föreställingen" var slut för denna gång och alla andra bilar kunde också åka hem...;)

Kommentarer
Postat av: Marlan

Så trist när folk bara sitter och tittar på utan en tillstymmelse till att vilja hjälpa till! Visserligen klarar man sig oftast bra själv, men en fråga hade ju varit snällt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback