Träningsmatch: ÄFF - Bjärelaget 1-1

Sådana här dagar ifrågasätter man varför man spelar fotboll. Det var kallt, blåsigt och mitt i matchen började det att hagla. Väderförhållandena var alltså inte de bästa och det är ofattbart hur lördagens underbara väder kunde försvinna så fort.

Dagens match spelades på Förslövs konstgräsplan. I vanliga fall håller vi till ute på Valhall och det var en stor skillnad på måtten mellan dessa planer. Idag var det en fyrkantig och kort sak där det var svårt att hitta passnignar mellan motståndarnas backlinje och målvakt. Detta missgynnade oss, och inte minst mig själv som gillar att löpa mycket på tomma ytor. Även om vi inte spelade någon bländande fotboll så hade inte Bjärelaget mycket att komma med i första halvlek. Efter paus var det vi som fick motvind och då jämnades spelet ut. Det var ganska tufft och småfult, men det var inget som jag klagade på. Det brukar helt enkelt passa mig bättre än när jag möter små, snabba, tekniska lirare.

För egen del så lossnar det allt mer och idag hade jag färre felpass än tidigare. För varje match jag spelar så känns det som att jag tar små kliv tillbaka mot min gamla form och förhoppningsvis ska det inte ta hela säsongen innan jag är där;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback