Tema kyckling

Denna vecka har jag och Anneli varit ute och jobbat hos en kund. När jag sitter inne på byrån har jag alltid med mig mat, men just vid kundbesök så blir det svårt. Måndag, tisdag och onsdag åt jag kycklingsallad medan Anneli tog räksallad. På onsdagseftermiddagen fick vi ett mejl från vår receptionist:

"På fredag är det företagslunch här på byrån och ni får välja på kycklingsallad eller räksallad"

Det kändes ganska komiskt och jag kan ju säga att vi inte valde sallad på torsdagen...

Under de dagarna vi var på företaget satt vi i ett konferensrum som var delat med en veckad skjutdörr. Ljud isolerades inte och på andra sidan satt en man, som under tre dagar, hade anställningsintervjuer. Det var inte många sökande som jag fastnade för och jag har ju lärt mig vad man INTE ska säga på sådana intervjuer. Det första en av de dem sa var:

- Alltså jag har sökt hur många jobb som helst, men inte fått ett enda...

En annan pratade så mycket att det helt plötsligt var ombytta roller och när han dessutom började ställa personliga frågor till han som höll i intervjun så kunde vi inte hålla oss för skratt längre.

Kommentarer
Postat av: Elina

Sugen på kyckling :) Tur vi ska käka annat på lördag när vi laddar upp! Längtar! Love<3

2009-09-15 @ 08:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback