FBC Engelholm - Södra Dal 3-3

- Är du sugen på att spela?
- Jag har laddat för denna stund sedan den 29 november, mer sugen är nog svårt att bli...


Dagen med stort D var äntligen kommen. Spänningen var enorm och det var en underbar känsla att få vara "en i gänget" igen. Vi inledde matchen piggt och kunde göra 1-0 redan efter 24 sekunder. Det blev en ganska målsnål match och det var inte förrän i slutet av tredje perioden som det hände lite. När det var 4.5 minut kvar av matchen gjorde Södra Dal två snabba mål och tog ledningen med 3-2. Det var nog många som trodde att detta skulle bli slutresultatet, men med sju sekunder kvar lyckades vi kvittera, viktigt! Om jag ska vara ärlig så kändes det som att Södra Dal låg närmst en vinst då de hade mer boll än vad vi hade. Å andra sidan så ber jag inte om ursäkt för vår poäng för jag tyckte att vi, genom våra kontringar, skapade fler vassa målchanser än vad de gjorde.

I jämna matcher är det ofta "specialarna" box och power som avgör. Även denna gång tyckte jag att det var något som skiljde lagen åt. Tidigare säsonger har alltid vårt boxplay varit en av våra styrkor och att vi gick ifrån vår diamant var inget som gynnade oss. Powerplay har däremot aldrig riktigt varit vår grej, och så inte i denna match heller. Vi hade svårt att spela oss till farliga lägen och skapade därmed få målchanser. Förhoppningsvis kan vi slipa till dessa bitar för att ta till vara på det till kommande matcher, övning ger färdighet.

Matchens plus ger jag till vår målvakt Filippa Hultgren samt felfria backen Johanna Möller. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback