En helg på Visingsö

Det var en slitsam helg, och då inte enbart för att jag hade den i särklass tyngsta väskan... Vi samlades utanför jobb klockan 8 på fredagmorgonen och vissa var ju mer laddade än andra. När vi anlände till ön väntade mat (jag hade beställt specialkost eftersom jag inte tåler vitlök och tur var väl det då det verkade finnas i alla deras rätter...) Eftermiddagen ägnades åt diverse kulturella inslag, vilket inte direkt är min största passion. Jag blev dock grymt imponerad av den dam som hade hand om oss i kyrkan. Hon var 93 år och hade stenkoll på precis allting. Oavsett vilken fråga någon ställde hade hon hela tiden svar på tal samtidigt som hon var dösäker på alla namn och årtal, imponerande!



Vår transport till hotellet, remmalag.

Under lördagen var det teambuilding som stod på schemat. Det blev ett cykelpass i en extrem blåst (vi slapp i alla fall regnet) med småstopp för frågesport. Jag var lite besviken på frågorna för det var inget som jag kunde briljera i... Sveriges geografi var temat och när det äntligen kom en sportfråga så var det många som kunde den. Teori, nja jag föredrar fysiska utmaningar!


"The fantastic four" = De fyra bordsgrannarna under båda kvällarna.

Jag lovade att omnämna Jonas till kvällens fotograf och även om jag inte publicerade några av hans opassande bilder så får han ta åt sig äran...;)


Det skedde en liten olycka, men vårt bord var dock inte värst. Byråns sekreterare lyckades välta ut en hel bricka med fyllda glas...



Efter en rolig (läs usel) historia från en av våra revisorer behövdes det lite extra hjälp för att dra på smilbanden...=)





Lördagskvällen bjöd på en hel del roligheter. Jag, Tomas och Peter fastnade vid pianot i danslokalen och satt kvar tills vi blev utslängda vid 03.30. Tanken var att jag skulle lära Tomas att spela, men som man brukar säga så är det inte lätt att "lära gamla hundar sitta...;)" Till sist var vi i alla fall nöjda med vad vi hade presterat, men när vi senare i veckan lyssnade på inspelningen av vårt framträdande var vi inte lika begeistrade. Tänk så mycket bättre det lät live=)

Söndagen var en ganska trist historia. Vi hade genomgång av lördagens aktiviteter och det var väldigt svårt att hålla ögonen öppna efter tre timmars sömn. Att föreläsaren bara pratade i ett tonläge (godnattsagoröst) och drog samma saker tre gånger underlättade inte.

När jag kom hem slockande jag direkt och elva timmars sömn var precis vad jag behövde efter denna krävande helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback