FBC Engelholm - IBF Göteborg 5-2

Det var en seger som aldrig kändes särskilt hotad. Jag, och säkert många med mig, trodde att göteborgarna skulle vara ett tuffare motstånd och inte minst att de skulle vara svåra att få hål på eftersom de inför denna match inte hade släppt in något. Jag tycker inte att vi hade några problem med att lösa upp deras försvarsspel utan det kunde mycket väl ha blivit fler mål, inte minst från min egen klubba... När man missar öppet mål förtjänar man en smäll på fingrarna och när jag dessutom, vid ett par klockrena skottläge, bara får till strumprullare (som man så käckt säger i fotbollen) är det under all kritik. Bättre fokus lovas!

Matchens plus: Denna gång villl jag ge beröm till hela min femma (dock lite extra till Anna som hade bra fart under fötterna samt Elina som vågade stå upp i banan och därmed lyckades bryta mycket högt upp på plan). Vi hade mycket boll i anfallszon och jag tycker att vi spelade runt bra och skapade många farligheter. I försvaret löste vi det mesta och det kändes som om vi allt som oftast låg rätt i våra positioner.

Matchens minus: I tredje perioden fick Göteborg några lägen och hade det blivit mål där så hade det varit vi själva som hade haft assist på dem. I spelvändningarna och uppspelen slarvade vi med passningarna och indianarna går inte att räkna på en hand...

Om det var Göteborg som hade en mindre bra dag eller om det var vi som gjorde dem sämre låter jag vara osagt

Kommentarer
Postat av: Jocke

Grattis till segern :)

2009-10-05 @ 05:08:09
Postat av: Elina

Tack vännen :) Att jag vågar beror på att jag är så trygg med dig och mina andra kedjekompisar! Vi är på gång nu... Ses ikväll! Love<3

2009-10-05 @ 07:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback