FBC Engelholm - FBC Göteborg 2-6

Idag förlorade vi mot ett bättre lag. Jag tänker till och med sticka ut hakan och säga att detta var det i särklass bästa laget som vi har mött i serien, i alla fall hitintills. De höll ett högt tempo, spelade fysiskt och läste vårt spel på ett felfritt sätt. De bröt ofta passningar, som i vanliga fall brukar gå fram, och det kvittade i vilken höjd som bollen kom i för de lyckades ta ner den med bravur. Jo, jag var faktiskt lite imponerad av dem. De hade ett gó i sitt gäng och med gamla FBC-aren, Elisabeth Göras, i spetsen så är det väl kanske inte så konstigt. Hon är spelaren med ett ständigt leende på läpparna... Om du flyttar neråt igen så är du hjärtligt välkommen tillbaka=)

Till vårt eget spel då. Det kändes inte som om vi var riktigt på tårna och jag tror faktiskt att mycket av det ligger i vad vi har haft för motstånd de senaste veckorna. Vi har inte behövt kämpa till max för att ta hem segrarna utan det har räckt med en medelmåttlig insats. Det var dessutom ett tag sedan vi var så mycket i försvarszon och det fungerar ju precis som allt annat, underhåller man inte det så försvinner tajmingen. Fördelen nu är att vi har ett bra tempo i kroppen till onsdagens match mot Warberg. Det ska dröja innan någon ska kalla oss förlorade igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är förhoppningsvis tillbaka då och jag kan lova att jag är på spelhumör : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback