Olofström - FBC Engelholm 10-6

Resultatet speglar definitivt inte matchbilden. Visst var Olofström bra, men de var inte värda tio mål. Vi slet och kämpade, men när de tog vara på våra individuella misstag och fick in det ena lätta målet efter det andra så blev det en ganska otacksam uppgift. Alla har vi bra och mindre bra dagar och det är något som man helt enkelt måste acceptera i ett lag. Att det blir matchavgörande är dock inte roligt för någon. Att vi aldrig gav upp var stort och oavsett vad som stod på resultattavlan så ångade vi på. Mitt plus ger jag till minstingen Matilda Kvist som sprang extremt mycket samtidigt som hon var helt orädd i närkampsspelet. Att vissa säkert vägde 40 kilo mer än henne verkade hon inte bry sig om... Amanda Pommer förtjänar också beröm då hon gjorde ett stabilt inhopp.

Nästa helg är det Södra Dal som ska besegras och jag tror att det är fler än jag som ser fram emot den matchen. Det finns alla förutsättnignar för en lyckad lördag och jag hoppas att så många som möjligt väljer att stötta oss nere i Lund. Den stora innebandyfesten är på ingång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback