Gröngölingens dag

Idag fick jag till uppgift att lära en av våra kunder att bökföra. På förhand hade jag inte en aning om hur mycket han kunde så när vi satte oss framför datorn så blev det min första fråga:

- Hur mycket kan du?

- Du kan utgå ifrån att jag inte kan någonting. Jag har hört talas om debet och kredit, men jag vet inte riktigt hur det ska användas.


Det var alltså bara till att börja från grunden. Jag tyckte dock att det var riktigt roligt att för en gångs skull sitta på "expertens stol". Allt flöt på och jag tror faktiskt att han greppade det hela ganska bra. Han skulle återkomma om han stötte på problem så jag väntar med spänning för att se om han lyckas ta sig igenom sina resterande verifikationer på egen hand=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback