12 timmars shopping

I går klockan 5.30 åkte jag hemifrån för att hämta upp Elina och My. Vi hade planerat in en heldag och samtidigt laddat våra bankkort med vad vi skulle kunna tänkas behöva. Vi inledde med att bege oss upp till Ullared. Där passade jag på att köpa en hel del grejor till min nya lägenhet för köksutrustning är ju verkligen löjligt billigt där. Efter drygt tre timmar kände vi oss redo för att åter igen sätta oss i bilen. Vi bestämde oss för att dela på körningen och eftersom jag hade kört första biten så var det nu Mys tur att ta andra sträckan till Gällstad (ett ställe med outlet-butiker). My litade inte riktigt på Elinas vägbeskrivning och efter en del egna beslut så hade vi åkt på de mest konstiga vägarna man kunde hitta. I cirka en mil körde vi på en smal smal grusväg, mitt i en tät skog, och då var vi ganska övertygade om att vi var på fel spår. Plötsligt dök det dock upp en liten stuga och bebyggelsen började komma tillbaka. Var vi trots allt på rätt väg? Givetvis var vi det och nu hade vi istället stora gröna vidder runt omkring oss med både djur och sjöar som avlöste varandra. Att vi lyckades komma fram inom vår tidsplan får vi väl trots allt tacka My för. Hon lärde sig dock en läxa och det var att hon nästa gång skulle hålla sig till de lite större vägarna och undvika de så kallade genvägarna. När vi hade parkerat bilen plockade vi fram vår picknick och satte oss i gräset. Vi var ju bara tvungna att fylla på med lite energi för att orka med några timmars shopping till=)

Vissa av oss handlade ju mer än andra och när vi satt i vår "cabbe" (utan blåst i håret;) på väg hem så var My den som hade mest ångest. Själv hittade jag inte särskilt mycket och det var väl på ett sätt lite trist, men å andra sidan så kan jag ju använda de pengarna till något annat istället. Trötta var vi i alla fall, men samtidigt var vi helnöjda över vår dagsutflykt!


Kommentarer
Postat av: Elina

Vilken mysig dag! Det måste vi göra om...

2009-05-04 @ 08:09:56
Postat av: Anonym

låter trevligt vad har du för bil

2009-05-04 @ 08:33:56
Postat av: My "shopaholic"

Emlan, missade du skyltarna helt?? Gällared? Haha, Gällstad heter det! :)

Du glömde ju skriva om hästarna Elina såg, eller var det kossor?!

Kramar

Postat av: Emelie Ohlsson

My: Haha... Ännu ett bevis på att jag verkligen har noll koll på allt vad kartor heter... Det är ju dock lite skrämmande att inte Elia la märke till mitt lilla misstag...;) Nu är det i alla fall korrigerat!



Till Anonym: Vi körde med min pappas tjänstebil (peugeot nr.?). Man kan dock välja att få "genomskinligt" tak, därav vårt interna skämt om cabbe...

2009-05-04 @ 13:15:47
URL: http://guldemlan.blogg.se/
Postat av: PIllan

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det =)

2009-05-09 @ 17:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback