Överväldigad av ett lyckorus

Stolt, lycklig, lättad. Jag kan inte med några ord i världen beskriva den känsla som uppkom när slutsignalen ljöd. Under matchens gång kastades jag mellan glädje och förtvivlan där mina nerver var i ett ständigt uppror. Lillebror liverapporterade till mig från Västerås match och även om Falun hela tiden hade ledningen så kände jag mig inte säker förrän jag fick meddelandet: "3-8 slut". I samma veva släppte vi dock in Övik i matchen igen och tillät dem att gå upp till 6-5, frustrerande... Matchens sista minuter är några av de längsta jag har varit med om och jag hade faktiskt svårt för att koncentrera mig på själva spelet. Jag pillade i håret, korrigerade strumpan på mitt knä, kletade på lypsyl, knöt om skorna och ja, jag gjorde i stort sett allt för att jag jag ville få tiden att gå fortare. Jag inbillade mig i alla fall att den gjorde det om jag fixade med en massa annat samtidigt...;)  

I efterhand så har väl egentligen detta varit det bästa tänkbara scenario för att gå in i ett kval. Vi vann trots allt platsen och istället för att gå in i ett kval som förlorare så gör vi det som vinnare. Nu börjar allting om på nytt igen och vi får en andra chans till att bestämma om vi vill spela i div.1 eller elit. Säsongen har nu automatiskt förlängts med sju veckor, men så länge som vi fixar kontraktet är innebandyn värd varenda minut vi kommer att lägga ner. Ge oss möjligheten till revansch...

Idag var den dag då vi bevisade för både oss själva och för alla runt omkring vad vi faktiskt kan prestera på banan. Våra hjärtan visade oss vägen och de kommer även att hjälpa oss i fortsättningen. Det är fortfarande en lång sträcka att vandra, men om alla ställer upp och behåller gnistan så kommer vår saga att få ett lyckligt slut! Magiska under

Helgens matcher
FBC - IKSU 0-11
FBC - Övik 6-5


Kommentarer
Postat av: K

Se nu till att vinna kvalet bara. Synd du inte kan va med hade nog inte skadat.

2009-03-01 @ 23:42:30
Postat av: Johan Sjöstrand

Grattis till kvalplatsen, se nu till att hålla er kvar i Elitserien! Jag håller på er :-)

Postat av: Tojan

GRATTIS! Matchen följdes även i Thailand. Satt med datorn framför mig och följde matchen, kunde knappt sitta still så nervös jag var. När jag såg att slutsignalen hade gått och ni hade vunnit, ååå vilken lycka! Jag hoppade upp och ner i min säng av glädje!! Kvalet är jag inte orolig över. Vi ses nästa vecka :) Pusskram

2009-03-02 @ 09:34:59
Postat av: Maria

Tråkigt att inte ha dig med på banan! Men du ska veta att du är ett grymt stöd "precis" utanför...

2009-03-02 @ 09:44:08
Postat av: Rache

Grattis! Va kul att det gick vägen :) hemskt o erkänna att man blev så glad när Västeråstjejerna satt o lipa :). Lycka till i kvalet. /Rache

2009-03-02 @ 15:08:28
Postat av: micke hbg

Grattis lycka till i kvalet,det klarar ni engelholm hör hemma i elitserien =)

2009-03-02 @ 18:04:41
Postat av: Elle

Sååååååååå Glad jag är för er skull!!!

Hur går de med knät? Du kämpar på så bra, keep up the good work!

Kram

2009-03-04 @ 00:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback