En torr morgon

I morse gick jag upp vid 06.30 för att ta mig en dusch innan jag skulle bege mig iväg till jobb. (Jag är egentligen sjukskriven denna vecka också, men vi hade en webutbildning på förmiddagen som jag var tvungen att vara med på) När jag hade tvålat in hela kroppen och fördelat balsam i mitt hår så satte jag på kranen igen. Problemet var bara att det inte kom något vatten. Så där stod jag, helt skummig och med en massa produkter i håret. Jag kallade på mamma och hon hade ingen aning om varför det inte fungerade. Jag kände paniken växa eftersom jag var tvungen att köra inom 30 minuter för att inte bli sen. Vi provade alla husets kranar och i en av dem kom det ut en smal springa med vatten. Jag tryckte ner huvudet i vasken och mamma hämtade ett decilitermått (!) som vi fyllde några gånger och tömde i mitt hår. Givetvis fick jag inte ut allt balsam, men det hjälpte i alla fall lite. Tvålen fick jag dock torka av på handduken och tänderna fick jag borsta med en i stort sett torr tandborste. Så långt räckte nämligen inte vattnet... En bättre morgon hade man ju önskat sig och i fortsättningen ska jag inte klaga på idrottshallarnas dåliga duschar. De är trots allt bättre än ett decilitermått!


Kommentarer
Postat av: Johan Sjöstrand

Jag utmanar dig! Läs min blogg från idag. :)

Postat av: Virre

Haha, det var lite roligt. Skönt att mamma finns=)

2009-03-10 @ 11:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback