Run Emelie, Run

Jag snörade på mina skor, tog klivet upp på löparbandet och startade det. Det började så sakta rulla och jag tryckte upp hastigheten till 6,5 km/h. I hela fem minuter fick jag njuta. Mitt leende ville inte försvinna, vilken befriande känsla!

Jag har inte tagit ett löpsteg sedan den 29 november, men helt ärligt så kändes det inte särskilt ovant. Allt flöt på bra och sjukgymnast Marianne hade faktiskt ingenting att klaga på. Eftersom det bara har gått 7.5 veckor efter operation (normal tid för att få börja löpa är 11-12 veckor efter ingreppet) så lovade jag att ta det lite försiktigt. Jag fick dock tillåtelse att i slutet på veckan öka upp längden till tio minuter. Nu längtar jag verkligen till morgondgens gympass=)


Foto: Roger Nielsen


Kommentarer
Postat av: My

Så roligt och skönt att du fick prova på löpstegen idag! Är glad för din skull! Då kan vi springa ihop på löpbanden nu :). Å grattis till lägenheten! Kramar

Postat av: Farfar

Farmor blir så glad att det spritter i hennes ben ha de bra hälsning från Toarp

2009-03-31 @ 14:31:23
Postat av: Tegel

Vet hur mycket du har längtat efter att börja kunna löpträna igen, är verkligen glad för din skull=)



Run Emilie Run;)

2009-03-31 @ 20:07:16
Postat av: Tegel

Jag glömde:



Snygg matchdräkt.....

2009-03-31 @ 20:14:44
Postat av: strellan

skönt att höra att det går åt rätt håll. fortsätt såhär men se till att inte börja för tidigt. lätt att man vill så gärna vill komma igång att man börjar gå på det för tidigt. bättre att vänta ytterligare några veckor när man känner sig redo.

2009-03-31 @ 23:37:05
URL: http://innebandy.blogg.se/
Postat av: Virre!

Härligt tjejen! Skönt att det går åt rätt håll och snabbare än väntat, men va försiktig! Kramar

2009-04-02 @ 09:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback