DM-final: Södra Dal (div.1) - FBC 3-7

Det här resultatet var det inte mycket att snacka om, utan jag tyckte nästan att det var i underkant. Hade vi haft lite bättre skärpa i sista momentet så hade vi kunnat göra några kassar till. Bortsett från tre minuter i andra perioden så hade vi matchen som i en liten ask. Ett flertal stunder kändes det som om vi var en spelare mer på banan och vi kunde i stort sett göra precis som vi ville. Våra uppspel gick djupt och våra forwards hade bra fart under fötterna, vilket gjorde att de var först på nästan alla bollar. Denna seger gav oss ett DM-guld, men än viktigare var att det gav oss ett självförtroende inför det stundande kvalet. Spelar vi så här bra i de matcherna så är det ingen som kommer att rå på oss. Nu väntar några viktiga träningar innan allt drar igång på allvar, vi har spännande veckor framför oss!

Matchens plus går till Emma Wahlström som, från sin backposition, agerade stabilt och lyckades få till några klockrena öppnande passningar.    

DM-guldet har hittat hem igen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack! =)

2009-03-15 @ 10:38:32
Postat av: Anonym

Tro mig, jag kan sova bort all min tid ;)

Postat av: Anonym

Grattis tjejer, snyggt jobbat!

2009-03-15 @ 19:18:02
Postat av: Anonym

Bra gjort tjejer nu tar ni kvalet.

2009-03-16 @ 20:26:31
Postat av: Anonym

http://www.gratisskor.se/Register.asp?r=5511



Här tycker jag du ska bli medlem emlan:)

För min skull:D

2009-03-17 @ 20:06:54
URL: http://gunnisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback