Nu har jag inte många steg kvar till bergets topp

Ikväll hade jag min speldebut på träningen. Det är många som har frågat mig om jag inte är rädd för att kliva in på plan igen, men helt ärligt så har jag aldrig tänkt på det så. Jag har väl alltid haft en ganska tuff spelstil och det är inget jag har planerat att ändra. Just nu känner jag mig stark i kroppen och så länge som jag känner självförtroende med det så vet jag att jag behärskar hårda närkamper. Att jag vid skadetillfället dessutom var helt ensam tror jag också är en bidragande orsak för min inställningen till come-backen.  

Kvällens spel gick bättre än vad jag hade hoppats på. Jag var inte så seg i tanken som jag trodde jag skulle vara och genom alla de träningar och matcher som jag har suttit sidan om (jag har endast missat en träning efter min skada och det var den dagen som jag opererades på) så känns det som om min spelförståelse har tagit ett litet skutt framåt. Jag är givietvis medveten om att det är en stor skillnad att spela på träning mot vad det är att spela match, men som det känns just nu är jag inte ett dugg orolig för vad som väntar.

Båstad Outdoor Open? En vision som förvandlades till ett mål som inom några veckor kanske kommer att nås...


Kommentarer
Postat av: My

Kan du tänka dig känslan första gången vi går ut på planen redo för match igen? Helt otroligt...jag lääääääängtar! Kramar

Postat av: Maria

Rätt, du ska inte ha någon rädsla...bara att köra på!Märkte ingen skillnad på dig igår..du var lika hård som vanligt=)

Bra att du inte är så mesig som jag var=)!

VÄLKOMMEN TILLBAKA!

kramar

2009-07-15 @ 14:53:17
Postat av: Anonym

Håller tummarna! nu fick man ju en anledning till att åka ner till båstad :P

2009-07-16 @ 22:01:47
Postat av: Tegel

Härligt Emlan, de har jag väntat på!:)

Konditionsmässigt tror jag inte de är några problem så bra som du skött träningen, nu ska du bara bli kompis med bollen igen;) Lätt som en plätt;)

Skynda långsamt, men jag hoppas få se ett fyrverkeri av tjejer flyga över sargen och målburen i Båstad efter en "mild/omild" behandling av dig;)



Kram

2009-07-17 @ 09:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback