Mästarnas Mästare

Detta program tycker jag att SVT har lyckats riktigt bra med! Att få en personlig bild av våra idrottsprofiler samtidigt som tävlingsmoment blandas med tillbakablickar från deras karriärer är ett toppenkoncept. När det nu dessutom har börjat bli fysiska utmaningar gör bara det hela ännu mer intressant. Denna vecka var det bl.a beep-test som stod på schemat och jag tror nog inte att jag var ensam om att höja på ögonbrynen över vissa deltagares resultat. Okey att de inte tävlar på elitnivå längre, men jag trodde ändå att de skötte sin vardagsmotion lite bättre än så. Att det bara var Moström som hade gjort detta test tidigare bevisar väl bara vilken typ av mätning som en lagidrotts tränare gillar. Hon verkade dock hålla med alla oss andra spelare om att det var usch och tvi att genomföra det... 

När tävling nummer två skulle avgöras kunde jag inte låta bli att heja lite extra på Malin när det stod mellan just henne och Elofsson. Det var inget mot Per för han får mer än gärna ta hem totalsegern, men jag fick ändå den góa känslan av att "Tjejer kan" när Malin var först med att rulla bollen i fållan=)

Jag ser nu med spänning fram emot nästa veckas avsnitt. Mamma har iaktagit mig några gånger och vid ett par tillfällen har kommentaren "Jag visste att du skulle le där" ploppat upp. Från min sida är det omedvetet, men när jag får se vilka fram- och motgångar dessa stjärnor har kan jag inte annat än att ryckas med. Av allt som de har åstadkommit ligger det så mycket slit bakom och jag tror nog att de flesta minns de ruggiga bilderna på Elofssons terränglöpning... Beundransvärda idrottare

Psykning på hög nivå mellan Igelström och Moström: (Tävlingsgren - att hålla en boll över huvudet så länge som möjligt)
- Som simmare har man starka axlar.
- Det har du som fotbollsspelare också, man kastar mycket inkast.
- Vadå, du håller ju inte bollen så länge över huvudet.
- Jo, mina medspelare rör sig dåligt...

Pizzaskämtet av Wassberg och Fosshaug, världsklass=)

Tisdag kl.20.00 SVT 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback