Lägesrapport knä

Det har nu gått tre veckor sedan jag opererades. Varje dag har jag tagit nya kliv framåt och vetskapen om att jag hela tiden blir bättre sporrar mig i den dagliga träningen.

* Jag har så smått börjat konditionsträna igen. Inge gav mig tillåtelse att cykla längre sträckor på motionscykel och de senaste dagarna har det blivit rundor på 30 minuter. Det märks att jag inte har gjort det på ett tag för igår hade jag så ont i rumpan att jag knappt kunde sätta mig på cykeln. Som tur är så har Friskis & Svettis en alternativ trampmaskin där man sitter som på en stol istället och då var det lugnt=) 

* Mitt största problem har hela tiden varit min svullnad. I fredags var det första gången som mitt knä såg ganska normalt ut, men efter ett hårt pass hos sjukgymnasten så växte det igen. Jag har haft det i högläge samtidigt som jag har försökt hålla koll på hur det har reagerat på mina övningar och nu verkar det ändå som om det är aningen bättre igen, dock inte helt bra.

* Av nyfikenhet har jag mätt omkretsen runt mina lår för att se hur stor skillnaden är. Ett par veckor efter skadan var det 2-3 centimeter, men nu är det helt plötsligt uppe i 4 cm. Själv tycker jag att det syns ganska tydligt och om inget annat så märks det när jag har byxor på mig. Det blir en hel del tyg över på höger ben... 

* Varje dag är jag ute på mina småpromenader. Det brukar bli 2-3 stycken á 20 minuter. Att få komma ut och få lite frisk luft är underbart och jag längtar något enormt till den dag då jag ska få börja springa så smått. Känslan av svett som rinner nerför ryggen, ett brännande huvud samt en mjölksyra som smärtar i hela kroppen har jag inte upplevt på länge. Min motivation när det gäller träning ligger verkligen på topp!  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, att man saknar mjölksyra och svett har jag svårt att förstå.=) Nä jag förstår att du längtar tillbaka, men jag svettas för oss båda två så säg bara till om du vill att jag ska slänga lite med håret när du står i närheten så kommer du få en dusch=). Nu var din sida som du sa, så jag vet inte om jag såg fel innan. Ses till helgen, Kram

2009-02-25 @ 22:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback