Skånsk Innebandyfest: Södra Dal - FBC Engelholm 6-5

Dagen: Från början var tanken att jag skulle åka till Lund redan på förmiddagen. Jag insåg dock ganska tidigt att jag aldrig skulle kunna ladda till min egen match genom att sitta i en idrottshall så många timmar och jag kom istället lagom till vår samling (eller rättare sagt några minuter försent på grund av vårt lilla missöde med parkeringsavgiften;) Vi slöt upp och begrundade den fina hallen. Tänk vilken skillnad mot vår egen... Alla var laddade till tusen och detta var en dag som många hade sett fram emot länge=)

Matchen vägde fram och tillbaka och målmässigt följdes vi hela tiden åt. Denna gång var det Södra Dal som drog det längsta strået genom att med två minuter kvar av matchen avgöra på ett frislagsmål. Även om resultatet inte var helt orättvist så var det en bitter förlust. Att falla på ett mål är aldrig roligt och särskilt inte när det är så viktiga poäng som står på spel.

Jag vill passa på att ge en stor elogé till alla de som hade planerat denna dag, det var proffsigt gjort! Tyvärr blev jag lite besviken på publiksiffran. Jag hade kanske för höga förväntningar, men jag hade hoppats på att mitt gamla rekord (995 stycken, IBC - Boden) skulle ryka. Å andra sidan hade vi väl inte den opitmala speltiden och som tjejer är det aldrig lätt att få publik, inte minst en lördagskväll...

Efter våra matcher ställer jag alltid samma fråga till mina föräldrar: 
- Var jag bra eller dålig idag? Behövde ni skämmas över mig?

Fördelen med att ha de på plats är att man alltid får en ärlig analys av sin insats. Man får beröm när man förtjänar det och "skäll" när det behövs. Denna match blev det dock mer en smäll på fingrarna än en klapp på axeln.

- Dina passningar hade ofta fel adress och du slog några riktigt farliga bollar in i mitten.

Jag kan inte annat än att hålla med om pappas kritik. Det var flera gånger som jag slog passningar utan att titta upp innan. Jag kände desutom att jag hade problem med tajmningen, vilket jag till stor del tror beror på den breda planen. Det är helt enkelt bara till att ta nya tag för i denna serie kommer vi inte att få någonting gratis!

Kvällen: En sämre start än den snöpliga förlusten kunde vi helt enkelt inte få. Jag var riktigt sliten efter matchen och mitt partyhumör var som bortblåst. Vissa matcher är ju lättare att släppa än andra och denna var tyvärr lite svårare. När klockan var 22.30 begav vi oss hemåt, då lockade min säng mer än dansgolvet.

Stort plus: Trubaduren som spelade på pubmiddagen. Han var riktigt duktig!

Linnea, solen skiner ute idag...;) Och du, tro inte på allt de gamla säger;)


Tina säger aldrig nej till ett klick


Anna, Madde och Sanny


Filip som var väääldigt noga med att denna bild skulle publiceras=)


Vår danska målvakt Sofi och Ida


Hjälm och Emma


Den alltid så glada Nina Molin


Vår minsting Matilda fick ett stort kryss på handen. Det är inte lätt att vara liten;)


Caroline Böcker


Emma Wahlström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback