Vi hade i alla fall tur med vädret


Igår samlades hela gänget för att bege sig iväg på teambuildning. På förhand hade vi ingen aning om vad som väntade mer än att vi skulle ha med oss oömma kläder. Vi skulle även ha med oss badkläder så jag och Tina hoppades på att sovsäck/liggunderlag endast var för att luras och att vi istället skulle på spa. Själv är jag lite för bekväm för det här med att bo ute och uppskattar min säng mer än en ojämn skog med en massa småkryp. På mina 24 år har jag hunnit med en hel del tältande och det är definitivt inget som jag skulle göra frivilligt... Min skräck för detta uppkom när jag, under ett av mina första damlagsår, var med på en helg ute i vildmarken. Vi fick ingen mat, det var konstant spöregn, åska, blixtar samtidigt som vi skulle bygga våra egna vindskydd. Att man hade hemlängtan då är nog inte särskilt svårt att förstå...



Vår slutdestination blev en skogsdunge i Häckeberga. Vi inledde med diverse olika samarbetsövningar innan vi övergick till helgens stora utmaning, höjder.


Vi skulle klättra uppför en repstege och, från ett träd till ett annat, gå på en sju meter lång planka. Vi var åtta meter över marken och när man stod där uppe pirrade det lite extra i magen.

- Shit vad högt det är!
- Gud vad plankan lutar!
- Jag kan inte ta ett steg, mina ben skakar!


Detta var standardkommentarer från de flesta, men till slut var det många som lyckades övervinna sin höjdrädsla och ta sig över till andra sidan. Hade man inte varit så tävlingsinriktad som man faktiskt är så hade man troligtvis inte gett sig på det här... 



Höjdutmaning nummer två var en gigantisk gunga. Vi hissades tio (?) meter upp i luften för att därifrån själv dra i det snöre som släppte oss lösa. Det var verkligen en härlig känsla!



En helnöjd Emelie efter två genomförda uppdrag


Linnea missuppfattade vilket håll hon skulle hänga på...;)


Stentuffa Johanna såg ju inte ett dugg rädd ut...






Efter dagens aktiviteter var vi alla väldigt hungriga. Jag och Elina blev lite otåliga över att vår lax tog så lång tid, men god blev den i alla fall. Till efterrätt slog vi till på en korv från Maria, jag var så himla sugen på senap! Tack så mycket=)




Ett kvällsdopp i den 40-gradiga tunnan









Sov gott var det nog inte många som gjorde...;)

Sammanfattningsvis så har det varit en trevlig helg med fokus på att våga. Vi går nu in i en ny träningsvecka och för varje dag som går så närmar vi oss den 19 september, seriepremiär!


Kommentarer
Postat av: Elina

Vilken uppdatering :) Kul med lite bilder, hoppas på att få se fler! Love<3

2009-08-24 @ 08:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback