Båstad Outdoor Open

MIN COMEBACK:

Jag plockade fram min matchtröja och tittade på den. I den hade jag gjort både bra och mindre bra prestationer och nu var det ÄNTLIGEN tid för oss att fortsätta det vi hade påbörjat. Sist jag hade den på mig var den blöt av både svett och tårar, det var för drygt åtta månader sedan... Där sitter många minnen i den och nu är jag redo att uppleva ännu mer, hörde jag lycklig=) 

I helgen har jag spelat två matcher. Min debut var mot Stanstad och spelmässigt var det inget att jubla över. Det var inte många passningar som satt där de skulle och jag var väldgt seg i både tanken och löpsteget. Som den tävlingsmänniska man är så hade jag svårt för att acceptera att jag inte är på den nivå som jag var på när jag skadade mig. Dock ligger det mycket i det som många påpekade efter matchen:

- Det viktigaste var inte vad du presterade utan det var att du vann kampen mot ditt knä. 

Min andra drabbning var mot Hjärnarp. Jag brukar sällan vara helt nöjd med mina prestationer, men denna gång kunde jag inte begära mer av mig själv. Med hänsyn till hur länge jag har varit borta från allt vad boll och klubba heter så ger jag mig själv mer än godkänt. Visst gjorde jag en del tabbar, men definitivt inte så många som under fredagens match. Jag körde på som vanligt och på kvällen var det flera som sa:

- Jag förstår inte hur du kunde gå in i närkamper på det sättet. Jag var rädd varenda gång du gjorde det...

Själv litar jag på mitt knä till 100 %, vilket till stor del beror på att jag vet att jag har skött min rehabträning. Att spela fysiskt har jag alltid gjort och eftersom det är en av de sakerna som jag behärskar bäst så finns det ingen anledning för mig att ändra på det. Det känns himla skönt att ha premiären avklarad och nu är det bara till att fortätta på detta spår. 

Resultat:
FBC Engelholm - Munka Ljungby 9-0
FBC Engelholm - Stanstad 3-3
FBC Engelholm - Hjärnarp 2-4

Med dessa resultat tog vi oss tyvärr inte vidare från gruppen och söndagen spenderades på läktaren.  

NÖJE

Om dagarna gick i innebandyns tecken så gick kvällarna i Peppes... På fredagen blev det en kortare runda, men ack så trevlig. Lördagen blev en aning senare och det blev händelserikt på många sätt och vis. Att nästan alla har innebandyn som ett gemensamt intresse känns extra roligt och jag kan redan nu säga att jag ser fram emot nästa sommar. BÅSTAD OUTDOOR OPEN ÄR SPECIELLT!

(Min kamera slutade att fungera efter vår match mot Hjärnarp och därför har jag tyvärr inga bilder från kvällen)

TACK...
...Emma för att du fotograferade under vår match!
...Mackan för att du följde mig till bilen efter fredagens utekväll!
...Maria för att jag fick sova i ert hotellrum på lördagen!
...Anna för din givmildhet! (det var riktigt gott=)

Jag träffade på några bloggläsare som hade en del önskningar. Jag står för min del och det ska bli spännande och se om ni står för er;)

J A C O B , O S K A R , J O H A N
Ökänd eller okänd, välj själv...;)












Kommentarer
Postat av: Elina

Jag har oxå väntat, äntligen kom uppdateringen! Grattis till din comeback, du är tillbaka :) Love<3

2009-08-12 @ 09:01:12
Postat av: Scott

Jag är inte alls förvånad över att du går in i närkamper, det visste jag redan från början att du skulle göra.... samt att du skulle komma tillbaka såhär snabbt!!! Det är gött att se dig på banan igen ska du veta!!! KRAM <3

2009-08-12 @ 12:59:00
Postat av: Den Ökände

Står fast vid att det är bättre som okänd än ökänd, dock kommer jag väl aldrig kunna gå som okänd nu när man är nämnd här =) Ses utanför Peppes!

2009-08-13 @ 04:11:41
Postat av: Anonym

jag ska vara tillbaka snart hoppas jag. har dock fått luftrörskatarr också, och de kund tydligen ta sin tid. puss

Postat av: Jacob

Wohoo! Nu är man lite halvt kändis också, nåja! Självklart är vi män av våra ord och står för våran del. Kämpa på med bandyn så ses vi kanske om ett år igen med annat att disskutera än kändisskap, trasiga knän och bert... simma lugnt

2009-08-15 @ 12:42:07
Postat av: Oscar

Har väl inget val, än att välja igenkänd! Men det är väl sånt man får leva med.. Trevligt att träffa personen bakom bloggen;)

2009-08-15 @ 14:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback