Mina allsvenska fotbollskunskaper

"Startelvan.se är ett online-managerspel, där du kan göra ditt egna allsvenska lag. Din trupp ska bestå av 11 spelare, som du själv väljer, och dessa kommer att få poäng allt efter hur de presterar i allsvenskan. Man spelar inte matcher mot andra lag, utan alla lag får poäng efter varje omgång av allsvenskan. Varje lag får 100 miljoner att spendera på sin trupp och efter varje omgång har du rätt att sälja/köpa två spelare. Det team som har flest poäng när säsongen är slut vinner"

Inför herrarnas allsvenska premiär så bildade mitt jobb en liga på startelvan.se där vi anställda kunde registrera oss för att tävla. Innan matcherna hade dragit igång så snackade killarna ganska friskt om det hela. Jag var inte aktiv i de diskussionerna, men precis innan omgång ett startade så registrerade jag också ett lag. Det skulle visa sig vara ett smart drag för när alla matcher var spelade så låg jag som nummer ett på 46 poäng. Den närmst jagande hade 34 poäng, vilket har resulterat i lite sura miner;) För dem är det nog ganska hårt att en tjej leder samtidigt som det nog var ganska oväntat att jag skulle engagera mig i deras lek... Idag fick jag till och med påhopp om att jag hade fuskat och fått hjälp eftersom jag ju absolut inte kunde ha någon koll på allsvenskan (jag kan med handen på hjärtat säga att jag har åstadkommit allt på egen hand). Det där känns i och för sig som ett återkommande fenomen. Förra veckan när jag fyllde år så bjöd jag på en tårta och när jag för en gångs skull hade bakat den själv så trodde alla att mamma hade gjort den. Tänk vilket intryck man har gjort, de har inte direkt höga tankar om mig...;)

Imorgon drar omgång två igång och vi får väl se hur ställningen är efter den. Jag tänker i alla fall se till att njuta så länge som jag ligger överst för jag har förstått att de andra kommer att göra allt i sin makt för att gå om mig. Tävlingsnerven pumpar 

Andra plats är förlorarnas första plats

Kommentarer
Postat av: Tegel

Haha, måste vara en riktigt dålig förlorare som misstror dina fotbollskunskaper;) Du kan räkna med en sak, jag kommer jaga dig, så var beredd på att känna flåset i nacken...



Hur var de nu med tårtan, hade du gjort den själv;)? Den var jättegod :)



Kram o Glad Påsk

2009-04-09 @ 23:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback