5 mot 4, 5-3 och 6 mot 5

Temat på gårdagens träning var power- och boxplay. Det nöttes och nöttes samtidigt som det provades olika personer, kombinationer och lösningar. Eftersom jag satt skadad vid sidan om så passade jag på att ge en del tips till boxen. Att spela just 4 mot 5 är något som jag tycker är riktigt roligt. För några år sedan var det till och med ett av mina mål att ta en "ordinarie" plats i boxplay. Spelsättet som krävs där passar mig ganska bra då det mest handlar om att fördärva för motståndarna. Om du lyckas bryta bollen och kanske dessutom kan hålla den inom laget en liten stund så är det en bra prestation. Det är alltså hyfsade förutsättningar för mitt spelsätt=)

Ikväll ska vi på Scotts 20-års kalas. Presenten är lite udda, men det kommer bli något hon sent kommer glömma... Mer kan jag inte avslöja då jag vet att vår lilla Cornelia brukar vara här inne och läsa;) Det kommer dock bara bli en snabbvisit hos henne då vi ska åka mot Falköping redan klockan 05.00 imorgon. Jag kommer inte spela någon av lördagens matcher och det ska rätt mycket till för att jag ska vara med på söndag. Kläderna är i alla fall nerstoppade så får jag se hur allt känns. Ljumsken har blivit bättre, men jag känner fortfarande av den och jag vill inte riskera att förvärra det hela. Att börja med en match känns inte särskilt klokt och skulle något hända så lär jag med största sannolikhet missa seriepremiären. Skador är aldrig välkomna!


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Nu blev jag nyfiken! haha. Ses snart gumman!

2008-09-12 @ 17:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback