Westervikslyftet 2008

- Nu loar det! Kan ni sänka värmen eller? 



När vi i fredags samlades vid hallen insåg vi allihopa att vi kanske hade tagit med oss lite för mycket packning. Av alla bilarna var det bara en som var en kombi och att få in en stor toolbag samt en stor väska för varje spelare var inte lätt. Det pressades rejält och till slut var i alla fall allt instoppat. Jag åkte med Linda och i den bilen var inte Emma sen på att ta framsätet vilket medförde att jag och Urre fick trycka in oss i baksätet tillsammans med täcke, kuddar och toolbagar i knäet. De två som satt fram hade tydligen det svalt och skönt för de ville stup i ett öka värmen. Vi där bak var dock så varma att vi i protest till slut fick öppna fönsterrutorna. Det skulle visa sig vara ett smart drag då Linda precis hade köpt denna bil och absolut inte ville att det skulle blåsa in något skit i den. Vi fick alltså vår vilja igenom och AC:n sattes på=) Det här med att bilen var ny medförde vissa regler. Vi fick inte äta något i bilen och det var ju tur att man hade ätit ordentligt innan vi åkte hemifrån så att man inte fick något blodsockerfall...;) I Växjö stannade vi i alla fall och åt källsmat på en pastarestaurang. Vi passade även på att köpa lite annat gott att smaska på, men Linda var inte sen med kommentaren till sina passagerare:

- Ni får inte börja äta ert godis förrän vi har kommit fram till stugan. Det ni kan få göra är att kolla i påsen och bestämma i vilken ordning ni vill äta era bitar ni har köpt...

Om vi lyssnade? Givetvis inte=)! Vi hade många goa skratt på den fem timmars långa bilresan. Vi insåg även vilka det var som hade koll på musiken som spelades.

Urre: Vem är det som sjunger?
Vi: Jordin Sparks
Urre: Jaså han...
Vi: Amen Urre, det är en tjej!





Vi passade även på att ta ett fikastopp hos Bert och Chrilles mormor. Det bjöds på nybakade bullar och sockerkaka. Eftersom vissa i laget åkte från Ängelholm lite senare (pga jobb) så tog vi med oss en goodiebag till dem. När vi kom fram till det stället vi skulle bo på så var Sara och Frida de första som tog för sig av fikan. När de hade tryckt i sig några stycken så kände de samvetet krypa sig på.

Frida: Vi kanska ska spara lite om någon vill ha mer.
Jag: Det är lugnt så länge det finns nio stycken av varje kvar till dem som kommer om ett par timmar.

Sara och Frida tittar ner i burken, blir lite generade, lägger på locket och sätter snabbt tillbaka den på samma ställe som den stod på tidigare. Tydligen så var där allt annat än nio kvar...;) Fredagskvällen blev det mest chill och vi var ganska trötta allihopa. En av mina sovkollegor hade en tendens till att snarka, men jag kom på att om jag vände mig snabbt i sängen så knarrade den så pass mycket så att hon slutade. Jag hann sen somna om igen innan väsandet började ännu en gång...=) Denna ritual genomfördes ett antal gånger varje natt...;) Jag ska väl egentligen inte säga så mycket för tydligen så hade jag och Frida pratat i sömne. Om det var med varandra eller var för sig låter jag dock vara osagt.

Som vanligt la jag standardkommentaren innan vi skulle lägga oss:

- Under natten stänger alla av sitt ljud på mobilerna!

Johanna, som jag dock inte bodde med denna gång, sa att  hon aldrig skulle göra det. Hon ville alltid vara anträffbar och därför skulle ljudet vara på. Tyvärr Johanna, i Engelholm gäller den regeln och inte minst i mitt rum... Köper du det inte får du hitta några spelare som kan tänka sig att bli störda mitt i natten, annars är det hotellkorridoren som kommer bli din sovplats...;)

Mellan lördagens matcher fick vi en del uppdrag som skulle utföras på stan. Det var gamla mot nya och hur det gick i den tävlingen har vi inte fått reda på än. (Frågan är om vi nånsin kommer få det?! I förra årets tävlingar har det fortfarande inte korats någon vinnare, uselt!) På kvällen fick alla nyförvärv prova på samma delikatesser som vi gjorde förra året. Det bjöds på sparris, rått ägg, blomkålspudding i barnmatsburk samt kattmat. Nu kan ni känna er invigna på riktigt...;)



Till matcherna då. Det var väl inte mycket till motstånd, men som nämnts tidigare så var denna helg mest inriktad på att få ihop vår trupp till en enhet. Vi ägde bollen större delen av matcherna och det var inte många gånger som motståndarna tilläts spela. Finalen var väl den match som var tuffast, men jag kan inte påstå att resultatet speglar matchbilden. Det enda farliga läget som Västervik hade var i stort sett en straff i slutskedet, men i övrigt var det vi som skapade lägena. Bollen hade dock lite svårt för att hitta in, men segern kändes i vilket fall som helst aldrig hotad.

Inför helgen var en tröja saknad och det kom en del anklagande kommentarer ifrån en viss herre om vems fel det skulle vara. Ett tips är att leta själv innan du beskyller någon annan för det eftersom det tydligen var du som hade den!



Gruppspelsmatcher
FBC Engelholm - Jönköpings IK 2-1
FBC Engelholm - Borgholms IK 11-1
FBC Engelholm - AIK 6-1

Slutspelsmatcher
FBC Engelholm - CL 98 9-1
FBC Engelholm - Västervik 2-0





DET HAR VARIT EN BRA GENOMFÖRD TURNERING AV SAMTLIGA! Jag är stolt över att spela i FBC Engelholm och vi går verkligen en rolig säsong till mötes. Nästa helg är vi lediga, men sen väntar matcher i Falköping där vi bland annat ska möta Endre. Det kommer bli en värdemätare samtidigt som vi kommer se vad det är som inte riktigt har satt sig ännu. MOT NYA MÅL OCH UTMANINGAR!


Kommentarer
Postat av: Emma

FY! Det var den sämsta och hemskaste bilden på mig jag nånsin sett! Ta bort den illa kvikt! innan allt för många ser den... jag har ett rykte att tänka på hahahaha... =). Och vill gärna kunna visa mig ute igen... =)

2008-09-01 @ 15:58:08
Postat av: Emelie Ohlsson

Haha, inte en chans=)! Jag tyckte den var bra! Du måste ju vara med eftersom det är "vår bil"=)

Postat av: Linda

Ha ha känns som jag ändå kunde låtit er grisa i bilen för den gick ändå sönder på vägen hem mellan Växjö och Ljungby. En liten fågel flög in i fronten och förstörde den så nu är det ett stort hål i gallret. Men kul hade vi på vår lilla resa ;)



kram kram

2008-09-01 @ 21:21:59
Postat av: becca

haha älskar att läsa dina inlägg. När jag läser det får jag känslan att du beskriver det så himla mysigt.. men efter några tankegenomgångar i huvvet så håller jag med. Fan vad bra lag vi har ! :D alltid kul! haha.. tack emlan för att du stöttar alltid! känner min så dålig att inte alltid stötta dig som en klapp på axeln (skärpning) :) FINA BILDER ;) haha men den sovande på mig märkte jag inte.. ajja, bjuder på den ! ses iveckan!:D

2008-09-02 @ 22:30:06
Postat av: Jennifer

Jag hörde ingen som snarka hihi ;)

Riktig härlig helg, kanske borde börja ladda med kattmat innan varje match :P

2008-09-04 @ 15:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback