Träningsmatcher i Falköping och Tidaholm


Anna "fisken" Gunnarsson och Tove Johansson strålar ikapp med solen=)







FBC Engelholm - Fröjered 6-1
FBC Engelholm - Vänersborg 4-2
FBC Engelholm - Endre 1-7


Helgen har sprungit iväg i ett rasande tempo. I lördags morse begav vi oss uppåt i landet för att spela tre stycken träningsmatcher. De två inledande matcherna tyckte jag att vi var ganska överlägsna där motståndarna inte tilläts rulla mycket boll. Det syntes att vi var steget före i både huvud och ben. Söndagens match mot Endre blev däremot hårdare. Matchen höll ett högt tempo med många tuffa närkamper. Endre är luriga och de har verkligen ett vasst anfallsspel. De spelar ofta med one touch där de söker spelaren som dyker upp på bortre stolpen. Det gäller verkligen att ha ögon i nacken! Siffrorna 7-1 känns ganska överlägset, men jag tycker nog att matchen var lite jämnare än så. Denna gång finns det dock inte så mycket mer att säga än att gotlänningarna var bättre än oss, men om två veckor så möts vi i serien och då hoppas jag på ombytta roller=) Då vill jag dessutom själv vara med på plan och kriga om de så viktiga poängen! Jädrans ljumske...

Några spelare som imponerade på mig var Tove Johansson, Johanna Möller och Sofie Andersson. Tove dominerade på sin centerposition och visade att hon är en värvning som kommer ge oss mycket. Johanna och Sofie är till vardags bosatta i vår division 2 trupp och jag förstår inte varför de inte har blivit uppflyttade till oss istället. Johanna spelar väldigt moget samtidigt som hon har ett behagligt lugn i allt hon gör. Sofie, som är målvakt, har ett underbart rörelsemönster och tar för sig på ett bra sätt. Båda två har härliga personligheter och verkar vara seriösa i sitt idrottande. Jag tror inte att det dröjer länge förrän de får chansen hos oss=)!

Tina Olofsson är ett riktigt original. Jag vågade inte publicera bilderna från hemresan, men din pajaspersonlighet kan ju få den suraste och argaste personen att dra på smilebanden...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback