Träningsmatch: Södra Dal (div.1) - FBC 2-2

Igår vankades det träningsmatch mot, våra kanske värsta rivaler, Södra Dal. Känslorna oss emellan är inte dem bästa och det står alltid en hel del prestige på spel när vi möts. Själv spelade jag inte då min ljumske fortfarande spökar och det blev alltså istället till att agera läktarcoach. Bollinnehavet stod vi för medan Södra Dal körde på sina kontringar. Allt som oftast sökte de spelaren på bortre stolpen och vissa gånger hade vi inte full koll på vad som dök upp där. Något jag däremot tyckte fungerade riktigt bra var backarnas sätt att vinna bollen i eget hörn. Trots att vi inte var först ut så var det många gånger som vi vann duellen och bollen ändå. Matchen spelades på parkettgolv vilket jag tror kan ha påverkat ganska mycket. Passningar och skott kräver en helt annat touch än vid ett hederligt plastgolv. Ni kämpade på bra tjejer!

Det börjar kännas riktigt jobbigt att inte kunna vara med och träna. Att sitta sidan om är något av det värsta som finns och jag vill inget hellre än att kunna spela i helgen. Jag känner verkligen att jag behöver få in tempot i kroppen när det står ett lag från någon av de högre divisionerna på andra sidan. Att vara skadad en vecka innan seriepremiären känns inte optimalt och det är verkligen inte det här som jag har sprungit alla intervaller för i sommar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback