Revisionsbyrån Nyström & Partners

Första veckan på nya jobbet som revisorsassistent är avklarad. Det har varit fullproppade, stressade och trötta dagar där siffror har lekt karusell innanför pannbenet. Varje morgon åker jag hemifrån klockan 06.45 och kommer inte tillbaka med bussen förrän vid 18-snåret. Att åka hem då är inte aktuellt utan det har istället blivit en cykeltur direkt till hallen för att träna innebandy. Det här med att jobba heltid kombinerat med en elitidrott känns inte direkt optimalt och jag har märkt att veckans träningar har fått ta lite stryk. Jag hoppas dock att allt kommer bli bättre när jag har kommit in i mina nya rutiner. 

Min första uppfattning om byrån är jätte bra. Personalen är trevlig och arbetsuppgifterna känns både roliga och utvecklande. Min fadder som lär upp mig är kanon då han förklarar allt på ett väldigt pedagogiskt sätt. Jag har med andra ord haft tur=)! Mitt kontor är nyrenoverat och möblerna hade nyss inkommit från leverantören. Det var fritt fram att dekorera det som man ville och jag funderar starkt på att hänga upp min gamla matchtröja... De andra har ju dekorerat med HIF och BOIS så varför inte...;)

På tal om jobb så ägnades gårdagen åt en avskedskväll med mina gamla arbetskamrater på Munka Allköp. Det blev en mysig tillställning hemma hos en i personalen där det bjöds på super god mat (varför tar man alltid den där extraportionen som gör att man nästan blir spyfärdig?) Jag insåg att jag faktiskt har saknat dem och det var jätte trevligt att träffas igen!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Har du fått din gamla matchtröja???

2008-09-27 @ 21:23:47
Postat av: Emelie Ohlsson

Nej, det har jag inte... Men om de ändå inte ska användas till ngt så känns det som om vi lika gärna kan få dem?! Är ett minne från en bra innebandytid=)!

Postat av: Cornelia

HÅLLER MED!! :)

2008-09-27 @ 21:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback