En trött buss

Imorgon väntar Dalen och eftersom det tar ca 17 timmar med buss till Umeå så begav vi oss iväg klockan 6 imorse. Jag har alltså tagit ut min första semesterdag, vilket känns ganska bra. För en trött Emelie så kom en kort vecka ganska lägligt=) Jag hade tänkt jobba lite på bussen för att samla på mig lite extra komptimmar, men i övrigt ska jag bara njuta av att inte kunna göra så mycket. Några avsnitt av Prison Break lär det också bli. Hela box 2 är med och trots att jag redan har sett serien en gång så är det en som man kan se om och om igen=)

Dagens slarv tillägnas vår kära Linda Olofsson. Alla satt i bussen och vi väntade bara på henne. Klockan blev fem över sex och hon hade fortfarande inte dykt upp. Tina ringde upp henne:

- Hej, var är du?
- Ehh, jag ligger i sängen. Oj, jag har nog försovit mig.... Jag skyndar mig!


Som tur var hade hon packat sin väska igår, men matsäcken var inte färdig så Håkan fick assistera henne. Nu är alla med och denna gång har vi bara tagit med oss 11 utespelare och 2 målvakter. Vi ska slita som djur och av oss som var med i fjol tror jag nog att alla vill uppleva känslan som vi hade efter bortamatchen mot Dalen (4-4). Vi offrade oss för varandra och likt sophinkar åt vi upp alla skott. Den känslan, den vill jag uppleva igen!

Lördag 17/10 kl.14.00: Dalen - FBC
Söndag 18/10 kl.16.00: Mora - FBC

På egna ben, på öppet hav, och ni ska få se att vi kan ro i land...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback