En krona hit och en krona dit

Nu har jag avverkat min tredje arbetsvecka och i onsdags fick jag vara med på mitt första kundmöte. Jag fick då träffa upphovsmannen till ett företag som det går väldgt bra för. Våra liv är verkligen kontraster till varandra och så som han snackade om sina miljoner är svårt att föreställa sig... Han var, precis som alla andra, lite bekymrad över bankkrisen. Han hade i och för sig spridit riskerna genom att fördela sina miljoner på olika konton, men om banken går i konkurs så får han ju bara ut 500 000 kr vilket är småpotatis i hans plånbok. Hela vintern skulle han sen ut och resa. Världen är inte alltid så rättvis och själv går man ju och "letar" rabattkuponger på Maxi för att, om man har tur, kunna tjäna 5 kr...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback